Za kilka tygodni, dokładniej w drugiej połówce lipca, ulica Tuchowska w Tarnowie przejdzie gruntowną modernizację. Zadaniem tym zajmie się firma Swietelsky Rail Polska sp. z o.o., której propozycja została uznana za najbardziej atrakcyjną spośród sześciu ofert, które wpłynęły na przetarg ogłoszony przez tarnowski Zarząd Dróg i Komunikacji. Dziś, czyli 25 czerwca, doszło do podpisania porozumienia z wykonawcą.
Oczekuje się, że realizacja całego projektu potrwa około 15 miesięcy. Czas trwania samej części budowlanej wyniesie 13 miesięcy, a pozostałe dwa miesiące będą poświęcone na przeprowadzenie odbiorów i rozliczenie inwestycji. Pomimo intensywnych prac nad rozbudową, ulica Tuchowska nie zostanie zamknięta na cały okres prac, jednak są planowane pewne ograniczenia.
Pierwszym krokiem będzie prace na 600-metrowym odcinku – od obwodnicy miasta do ul. Łokietka. W tym okresie ruch samochodowy do Tarnowa będzie prowadzony ul. Tuchowską, podczas gdy w kierunku przeciwnym – ulicą Dojazd. Następnie, pracownicy firmy przystąpią do drugiego etapu, który obejmie odcinek o długości 520 metrów – od ul. Łokietka do ul. św. Trójcy. W tym czasie kierowcy podróżujący na południe będą musieli korzystać z objazdów przez węzły Lwowska i Krakowska. – Dodatkowo zamontowane zostaną inteligentne światła, które usprawnią komunikację – podkreślał zastępca prezydenta Tadeusz Kwiatkowski.
Inwestycja obejmie wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej (wraz z wymianą podbudowy), wymianę istniejących krawężników i obrzeży, przebudowę skrzyżowań z drogami bocznymi, budowę pasów do lewoskrętu i pasów włączających, ciągów pieszo-rowerowych i chodników. Również zostanie zrealizowana sieć kanalizacji deszczowej, przepust na Strusince, oświetlenie uliczne oraz kanał technologiczny. Projekt zakłada również przebudowę infrastruktury kolizyjnej z rozbudowywaną drogą, budowę nowych zatok autobusowych oraz przebudowę i budowę zjazdów.
Budżet przewidziany na rozbudowę ul. Tuchowskiej to niewiele mniej niż 22 miliony złotych. Gmina Miasta Tarnowa otrzymała wsparcie finansowe na ten cel z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, które pokryje 35 procent kosztów.