Zezwolenia na realizację planowanych inwestycji drogowych są już wydane, a teraz nastąpiło wejście w końcową fazę przygotowań projektów wykonawczych. Ostatecznym celem tych działań jest stworzenie dwóch rond w obszarze, który kiedyś znany był jako „Owintar” oraz podziemnego przejścia dla pieszych pod ulicą Sikorskiego, które znajdować się będzie wzdłuż ulicy Kościuszki.
Kierownik Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie, Artur Michałek, uważa te inwestycje za kluczowy etap w procesie modernizacji systemu komunikacyjnego w tym obszarze miasta. Prace nad tym projektem są prowadzone systematycznie od kilku lat i są starannie zaplanowane. Ponieważ inwestycje te obejmują centrum miasta, konieczne jest, aby były one realizowane tak, aby minimalizować zakłócenia ruchu drogowego i zapewniać dostępność komunikacyjną na tych terenach. Należy również pamiętać o dużym koszcie tych działań – fundusze na nie są pozyskiwane zarówno z budżetu miasta jak i z źródeł zewnętrznych. Dlatego kolejność realizacji poszczególnych inwestycji musi być zsynchronizowana z harmonogramem wypłat dotacji.
Planowane prace w rejonie „Owintaru” będą realizowane w dwóch etapach. W pierwszym etapie, który jest priorytetowy, przewidziana jest budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu ulic Narutowicza, Krakowskiej i Sikorskiego. Przebudowa pewnych części tych ulic prowadzących do tego ronda jest również niezbędna. Pod ulicą Sikorskiego, tam gdzie obecnie znajduje się przejście dla pieszych, powstanie nowe podziemne przejście wyposażone dodatkowo w windy. Takie rozwiązanie powinno poprawić bezpieczeństwo i płynność ruchu drogowego w tym rejonie.
Zdaniem Artura Michałka, różne rozwiązania były brane pod uwagę i analizowane, a ostateczny projekt został skonsultowany z ekspertami z dziedziny inżynierii ruchu drogowego. Celem jest planowanie inwestycji, które spełnią swoją rolę zarówno teraz jak i w przyszłości.
W drugim etapie, który będzie realizowany później, powstanie kolejne rondo turbinowe na skrzyżowaniu ulic Narutowicza i Bandrowskiego. Po ukończeniu prac inwestycyjnych, te nowe struktury będą połączone z odnowioną ulicą Krakowską oraz gruntownie przebudowanymi ulicami Sikorskiego i Szkotnik. Przebudowane ulice zostaną wyposażone w ścieżki rowerowe, która zapewnią ciągłość ruchu rowerowego. Planowane są również pasy przeznaczone dla autobusów, co umożliwi priorytetowy ruch komunikacji zbiorowej.