Tarnowski samorząd zatwierdził „Strategię Rozwoju Elektromobilności dla Miasta Tarnowa do roku 2035”, inicjując tym samym budowę stacji ładowania pojazdów elektrycznych. W dokumencie zaproponowano powstanie wielu punktów ładowania na terenie miasta, przy czym Tauron został zobowiązany do realizacji inwestycji zgodnie z ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Jedynym ruchem, jaki pozostał miastu, było podjęcie uchwały decydującej o lokalizacji tych punktów; resztą zajął się Tauron, a Departament Infrastruktury Miejskiej UMT udzielił wsparcia w uzyskaniu niezbędnych formalności do rozpoczęcia projektu, jak poinformował Rafał Nakielny, dyrektor Departamentu.
Początkowo Tarnów planował zainstalowanie 70 punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Później, po sprawdzeniu przez Tauron, liczba stacji została zmniejszona do 58 i rozłożona na 27 ulicach. Niestety i ta ilość została zmniejszona ze względu na pewne przeszkody w trakcie procesu formalnego. Następnie nie udało się przystąpić do realizacji ulic, na których te stacje miały powstać, takich jak: Szara, Brandstaettera, Pułaskiego, Nadbrzeżna Dolna, Sucharskiego i Kwiatkowskiego.