Zmiany w regionalnym transporcie autobusowym mogą znacząco wpłynąć na codzienne życie mieszkańców. Jak wynika z najnowszych informacji, od 2026 roku przestanie kursować popularna dotychczas wojewódzka linia autobusowa A5, łącząca Brzesko z Przyborowem, Borzęcinem, Szczurową oraz Wietrzychowicami. Decyzję o likwidacji podjęto z powodu niewielkiej liczby pasażerów korzystających z tego połączenia, co potwierdził Krystian Zieliński, pełniący obowiązki Dyrektora Departamentu Infrastruktury Drogowej i Transportu.
Przyczyny decyzji o zamknięciu linii
Z informacji przekazanych przez Małopolskie Koleje Dowozowe wynika, że niska frekwencja pasażerów była głównym powodem decyzji o zamknięciu linii. Choć Gmina Wietrzychowice regularnie przeznaczała na jej funkcjonowanie ponad 65 000 złotych rocznie, a w budżecie na 2026 rok zabezpieczyła około 70 000 złotych, ekonomiczne przesłanki stały się kluczowe.
Nowe propozycje dla mieszkańców
Zarządcy transportu podejmują kroki, by zminimalizować niedogodności związane z likwidacją linii A5. Planowane są zmiany w przebiegu trasy, aby lepiej dostosować ją do potrzeb mieszkańców i zapewnić bardziej efektywne wykorzystanie środków publicznych. Propozycje te mają na celu zrównoważenie deficytu finansowego, który dotychczas obciążał gminę.
Wpływ na społeczność lokalną
Dla wielu mieszkańców rejonów objętych działaniem linii A5 jej likwidacja może oznaczać konieczność poszukiwania alternatywnych form transportu. Władze lokalne zdają sobie sprawę z potencjalnych trudności, jakie mogą wystąpić, i planują działania mające na celu zapewnienie dostępu do komunikacji publicznej w przyszłości.
Dokumentacja i dalsze kroki
Władze gminy przygotowały dokumentację, która szczegółowo opisuje planowane zmiany w przebiegu linii. Informacje te są kluczowe dla mieszkańców, którzy chcą być na bieżąco z postępami i planami dotyczącymi lokalnego transportu. Dalsze działania będą zależeć od wyników konsultacji społecznych oraz oceny efektywności zaproponowanych rozwiązań.
Źródło: facebook.com/GminaWietrzychowice
