Berlin, Niemcy, stał się areną jednego z kluczowych wydarzeń w sektorze turystycznym, Międzynarodowych Targów Turystycznych ITB, które miały miejsce od 5 do 7 marca. Polska Organizacja Turystyczna (POT), która od ponad dwudziestu lat promuje uroki naszego kraju, nie mogła tam zabraknąć.
Inaugurację Polskiego Stoiska Narodowego podczas tegorocznej edycji ITB wspomogli swoją obecnością Piotr Borys, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Dariusz Pawłoś, Ambasador RP w RFN, oraz Rafał Szmytke, Prezes POT. Wszyscy oni mieli okazję bliżej przyjrzeć się ofercie turystycznej prezentowanej przez różne regiony, miasta i przedstawicieli branży turystycznej.
Turystyka kulinarna, nierozerwalnie powiązana z gościnnością polskiego narodu, była motywem przewodnim naszej reprezentacji w Berlinie. Przy okazji zawartego porozumienia z Przewodnikiem Michelin przez POT, promowano regiony takie jak Małopolska, Mazowsze i Wielkopolska, których kulinarni przedstawiciele znaleźli swoje miejsce w prestiżowym rankingu. Targi były także okazją do prezentacji polskich tradycji kulinarnych, produktów regionalnych oraz zrównoważonego turystyki.
Na Polskim Stoisku Narodowym odwiedzający mieli okazję próbować wyjątkowych potraw przygotowywanych na żywo przez czołowych polskich kucharzy wyróżnionych przez Przewodnik Michelin, reprezentujących takie restauracje jak elixir by Dom Wódki, Koneser Grill, Zen On, Rozbrat, SPOT, 62 Bar & Restaurant, TU. REStAURANT, Albertina czy Fromażeria.
Rafał Szmytke, Prezes POT, podkreślił znaczenie takich imprez jak targi ITB dla promocji Polski jako atrakcyjnej destynacji turystycznej. Pokreślano przede wszystkim nowatorski i dynamicznie rozwijający się trend turystyki kulinarnej. Współpraca z Przewodnikiem Michelin otworzyła nowe możliwości promocji Polski. Aż 49 restauracji z trzech regionów o bogatych tradycjach kulinarncyh – Małopolski, Mazowsza i Wielkopolski – zdobyło uznanie inspektorów przewodnika.
Wielkość Polskiego Stoiska Narodowego wynosiła aż 500 metrów kwadratowych i przyciągało zarówno swoją niepowtarzalną atmosferą, olśniewającą oprawą wizualną, jak i zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami, takimi jak sztuczna inteligencja czy humanoidalny robot Pepper.
Nasz krajowy stanowisko stało się miejscem licznych spotkań przedstawicieli POT z reprezentantami branży turystycznej. W czasie ITB Małgorzata Wilk-Grzywna, Wiceprezes POT, Magdalena Krucz, dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju POT oraz Jacek Janowski, wicedyrektor Departamentu Wsparcia Rozwoju Turystyki, rozmawiali z radnymi dolnośląskimi oraz delegatami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego i Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej na temat możliwości współpracy oraz promocji Polski i regionu.
Podczas trwania imprezy, niemieckie stowarzyszenie SRT Touristik PR und Medien przyznało nagrody dla najlepszych redakcji, dziennikarzy, blogerów i agencji PR. Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Berlinie uplasował się na 3. miejscu w kategorii organizacji turystycznych współpracujących z mediami.