Budowa mostu na Wiśle w Borusowej trwa. Zaawansowane prace, które są wykonywane, obejmują obecnie łączenie dwóch najistotniejszych fragmentów przeprawy. Są one prowadzone z przeciwległych brzegów rzeki. Nowy obiekt już teraz robi wrażenie zarówno na mieszkańcach okolicznych miejscowości, jak i na przejezdnych, którzy korzystają z tutejszej przeprawy promowej.
Ważna inwestycja w imponujący obiekt. Jakie są plany?
Most ma połączyć leżącą po stronie Małopolski Borusową z Nowym Korczynem położonym w województwie świętokrzyskim. Ma on mieć 677 metrów długości i zastąpić prom, który obecnie kursuje po rzece. Planowana jest jezdnia o szerokości 7 metrów oraz dwa pasy ruchu. Ważna jest również informacja o zamiarach stworzenia wzdłuż mostu ścieżki rowerowej oraz chodników. Koszt całej inwestycji to ponad 53 miliony złotych, z czego województwo małopolskie przekaże na wybudowanie mostu 27 mln złotych. Gdy zostanie on wybudowany, przejazd z Tarnowa w stronę Buska, Kielc i Warszawy ulegnie znacznemu skróceniu. Mieszkańcy Nowego Korczyna oraz całego województwa świętokrzyskiego będą mogli natomiast cieszyć się znacznie lepszym połączeniem z autostradą A4. Inwestycja daje również nadzieję na ożywienie lokalnej gospodarki, ponieważ umożliwi szybsze połączenia firm z południowej części województwa świętokrzyskiego z wyżej wspomnianą autostradą A4.
Kiedy zakończy się budowa mostu?
Budowa mostu, który jest rozbudową drogi wojewódzkiej nr 973, rozpoczęła się w marcu 2019 roku. Zakończenie prac nad budową ma mieć natomiast miejsce do końca 2020 roku. Jeżeli wszystkie prace będą postępowały tak jak dotychczas, zgodnie z planem most powinien zostać przekazany do użytku jeszcze w tym roku. Dopóki jednak trwa jego budowa, wszyscy mieszkańcy z obu brzegów rzeki mogą korzystać z możliwości przeprawy promowej. Dzięki porozumieniu władz województw małopolskiego, świętokrzyskiego oraz wójta Gręboszowa zostały wykonane nowe najazdy na prom, co sprawiło, że w trakcie budowy nowego mostu można kontynuować przeprawy.