Podczas piątkowej konferencji prasowej, wicemarszałek województwa małopolskiego, Łukasz Smółka, podkreślał, że sukces dużej inwestycji jak ta jest wynikiem rzetelnego planowania finansowego, korzystania ze środków europejskich oraz budżetów na poziomie wojewódzkim i państwowym. Wyjaśnił, że urzędnicy wywiązali się z obietnicy złożonej na początku kadencji, doprowadzając do finalizacji budowy mostu, którym obecnie codziennie przemieszcza się aż 8 tysięcy samochodów.
Sesję prasową zorganizowano 12 stycznia. Uczestniczyli w niej przedstawiciele Zarządu Województwa Małopolskiego, powiatu tarnowskiego oraz dyrektorzy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie. Spotkanie poświęcone było podsumowaniu jednego z najbardziej ambitnych i najkosztowniejszych projektów drogowych realizowanych przez województwo małopolskie w ostatnim czasie. Inwestycja, którą jest połączenie węzła autostrady A4 w Wierzchosławicach ze Strefą Aktywności Gospodarczej w Tarnowie-Mościcach, została oddana do użytku 29 grudnia 2023 r., zaraz przed sylwestrem. Lokalne władze nie ustawały w staraniach o jej realizację przez wiele lat.
Wicemarszałek Łukasz Smółka zauważa, że duże inwestycje jak ta nie są sprawą przypadku, ale raczej skutkiem dobrze przemyślanego planowania finansowego, wykorzystania środków europejskich oraz budżetów województwa i kraju. Podkreśla również, że dzięki finalizacji tej inwestycji, codziennie korzysta z niej już 8 tysięcy pojazdów. Życzy wszystkim kierowcom bezpiecznej podróży oraz przyszłego rozwoju dla lokalnych firm dzięki ułatwionemu dostępowi do autostrady A4.
Most o długości ok. 815 metrów, jednopasmowe rondo i skrzyżowanie z drogami dojazdowymi oraz droga dla pieszych i rowerzystów wraz z oświetleniem to tylko część wykonanych prac. Marszałek Witold Kozłowski podkreśla, że miasto Tarnów miało duży wkład w tę inwestycję – 6 mln zł, powiat tarnowski – 1 mln, a gmina Wierzchosławice – kilkaset tysięcy złotych. Szczególne podziękowania skierował do Anny Pieczarki, ówczesnej członkini zarządu województwa, za jej pozytywny wkład i przyspieszenie inwestycji. Marszałek wyraził nadzieję, że ten obiekt będzie bodźcem do dalszego rozwoju gospodarczego regionu.
Całkowity koszt inwestycji wyniósł ponad 170 mln zł. Większość tej kwoty, ponad 134 mln zł, pochodziła z funduszy europejskich, a z budżetu państwa pochodziło ponad 13 mln zł.