Na nowo wzniesionej konstrukcji mostowej nad Dunajcem, zlokalizowanej blisko Tarnowa, w dniu 27 września od godzin porannych przeprowadzano badania obciążeniowe. Celem tych testów było sprawdzenie wytrzymałości i ugięcia konstrukcji oraz indywidualnych segmentów tej imponującej przeprawy, która jest kluczowym składnikiem nowej trasy łączącej Tarnów z autostradą A4.
Most, który łączy brzegi Dunajca pomiędzy miejscowościami Ostrów i Kępa Bogumiłowicka, jest najdłuższym tego typu obiektem w regionie Małopolski, a także jedną z najbardziej imponujących przepraw w całej Polsce. Jego długość przekracza 815 metrów. Co więcej, posiada on najdłuższe w kraju przęsło mierzące 185 metrów, które zostało zrealizowane za pomocą tzw. betonowania nawisowego.
Inwestycja ta od samego początku budziła wielkie emocje – nie tylko ze względu na monumentalne rozmiary konstrukcji, ale również ze względu na zastosowaną technologię. Budowa struktury nośnej postępowała równomiernie z obu stron mostu za pomocą specjalistycznych wózków CVS. Tygodniowo, z obu stron, dodawany był kolejny fragment przęsła o kilkumetrowej długości.
W środę (27 września) przeprowadzane były testy obciążeniowe mostu, mające na celu potwierdzenie, czy obiekt posiada odpowiednią zdolność do przenoszenia ciężarów. Na poszczególne sekcje przeprawy wjeżdżały ciężarówki załadowane kruszywem o łącznej masie 200 lub 400 ton. Liczba i obciążenie tych pojazdów zostało tak wybrane, aby zbadać najbardziej niekorzystną dla mostu konfigurację obciążenia, co umożliwiło sprawdzenie jego działania, ugięcia oraz deformacji.